fredag den 21. juni 2013

Fredag

Har lige sendt Min Stærke Nordjyde af sted. Til en hel weekend uden natvækning og morgensur baby. Og er svært misundelig. Prinsen har haft løbende 11-taller hele ugen. Og har derfor været meget vågen og hys i tidsrummet 22-6. Som bonus har bæstet smittet. Mig. Ikke Nordjyden.
Og det er jo ikke fordi jeg ikke selv kan lave aftaler og køre på tur, imens Nordjyden øver med sit band. Der er bare den der sammenhængende søvn uden brat opvågning kl før 6, jeg gerne gad. I en hel weekend. Ja tak.

Vores næste weekend sammen uden planer ligger midt i september. Ikke at det er et problem eller noget jeg klager over. Sådan har det altid været. Derfor skal jeg aldrig have arbejde med fast weekendvagt. Så fungerer vores familie ikke. Overhovedet. Men nogle gange skal man være flexibel. Og prøver virkelig også at være det.
Men ved allerede nu at den weekendvagt der er tildelt mig i september, skal byttes. Og så er det svært ikke at sidde med tårer i øjnkrogen og tænke 'Så, nu starter vi igen...' Og så er det at jeg bliver lidt træt. Og bange for at der ikke er kaffe nok i verden til at rette op på den følelse.
Måske jeg kører til Hørning. Hjem til Min Papa og god kaffe. Og en der har al den tid i verden og som altid vil påstå at der er løsninger på alt. Nogle tager bare længere tid om at indfinde sig. Kan man skynde på en løsning?



8 kommentarer:

  1. Føler med dig... Men mon ikke lidt hygge i Hørning vil hjælpe :) Altid godt at "flygte" hjem til mor og papa :)

    SvarSlet
  2. Papa må være svaret. Når tingene spidser til, er det altid godt ikke at være den ældste og den, der burde have svaret på alt.

    SvarSlet
    Svar
    1. JA det er rart ikke altid at skulle være den voksne. Har fundet rødvin nu. Arthur gik kold hele 2 timer før han plejer. Så sidder nu hele apatisk og venter på at der sker noget.

      Slet
  3. Eller kør til Århus. Her er kaffe. Det lover jeg. Og måske et loppemarked søndag? På Ingerslev. Det tror jeg faktisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du lokker. Kunne være fint faktisk. Også ret længe siden jeg har været på Ingerslev. Da jeg boede på Harald Jensens Plads, var jeg der tilgengæld virkelig tit! Hvis nu vejret er godt?

      Slet
    2. vejret er ikke rigtigt godt, hva'? Jeg er i hvert fald ikke taget på ingerslev.... Holder mig til kaffen :-) Og du?

      Slet